1. Yleisesti

Nämä ehdot ovat Sydänmaanluomutilan verkkokaupan sopimusehdot, joita sovelletaan Verkkokaupasta ostettavien tuotteiden kauppaan Sydänmaanluomutilan ja asiakkaan välillä.  Asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä tekemällä tilauksen Verkkokaupasta.

2. Verkkokaupassa asiointi

Asiakas voi tilata tuotteita Verkkokaupan ostoskorin kautta. Asiakas sitoutuu antamaan itseään koskevat tiedot oikeina, ja Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta. Asiakkaan on oltava yli 18-vuotias ja hänellä on oltava toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Asiakas voi olla myös yritys mutta tällöin kuluttajansuojalainsäädäntöä ei sovelleta Asiakkaaseen. 

3. Henkilötietojen käsittely

Henkilötietoja käsitellään kulloinkin voimassa olevan tietosuojalainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Sydänmaanluomutila toimii henkilörekisterien rekisterinpitäjänä. Sydänmaan Luomutilan Tietosuojakäytäntöön voi tutustua täältä.

4. Tuotteiden tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.sydanmaanluomutila.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Kuluttajansuojalain 6 luvun mukaisesti etämyynnissä sovellettavaa peruutusoikeutta ei ole elintarvikkeiden ja muiden päivittäistavaroiden yksittäisissä toimituksissa. Peruutusoikeutta ei ole myöskään Verkkokaupan yritysasiakkaiden tilauksiin.

5. Toimitustavat ja toimituksen vastaanotto

Nouto TILALTA

Sydänmaantie 251, 58770 Pihlajalahti

Ilmoitamme sähköposti viestillä kun tilaus on keräilty ja noudettavissa. Nouto  useimmiten mahdollinen n. 2 tunnin kuluttua tilauksesta.

NOUTOPISTEELTÄ nouto

Metsäpolku 1, 57230 Savonlinna

Ilmoitamme sähköpostiviestillä kun tilaus on keräilty ja noudettavissa noutopisteeltä. Nouto useimmiten mahdollinen n.1 arkipäivän kuluessa.

Kotiin toimitus

Käytössä vain alueelle 57100 savonlinna

Tuotteiden toimitus tapahtuu Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen Sydänmaan Luomutilan toimesta.   Tuotteita toimitetaan vain erikseen mainituille alueille Suomessa ja toimitusosoitteen on sijaittava kyseisellä toimitusalueella. Toimitusalueen voi tarkistaa Verkkokaupan toimitusalueluettelosta postinumeron perusteella.

Toimituspäivä- ja aika sovitaan tilaajan kanssa erikseen puhelimitse.  Asiakkaan tulee olla vastaanottamassa lähetystä sovittuna aikana tai huolehtia siitä, että hänen valtuuttamansa henkilö voi vastaanottaa tilatut tuotteet. Asiakas saa tekstiviestimuistutuksen toimitusajasta toimituspäivän aamuna.

Sydänmaan Luomutila ei vastaa siitä, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan sen vuoksi, että Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Verkkokaupassa tai Asiakas tai hänen valtuuttamansa ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä heitä tavoiteta. Mikäli Asiakas tai hänen valtuuttamansa ei ole paikalla vastaanottamassa toimitusta sovittuna aikana, toimitusta ei jätetä toimituspaikalle tuotelaadun ja tuoreuden takaamiseksi.  Mikäli lähetystä ei voida luovuttaa Asiakkaalle tai hänen valtuuttamalleen lähetys palautuu eikä lähetystä hyvitetä  .

Mikäli toimitus viivästyy tai näyttää viivästyvän muusta kuin Asiakkaasta johtuvasta syystä, Sydänmaan Luomutila pyrkii olemaan Asiakkaaseen yhteydessä sopiakseen uudesta toimitusajasta.

6. Vastuun siirtyminen

Sydänmaan Luomutilan vastuu tilauksesta ja tuotteiden toimituksesta kestää toimituksen luovutushetkelle saakka. Tuotteiden toimittaja pyytää Asiakkaalta tai hänen valtuuttamaltaan kuittauksen varmistaakseen turvallisen toimituksen Asiakas on vastuussa tuotteen oikeinlaisesta säilytyksestä luovutushetken jälkeen.

7. Hinnat ja toimitusmaksu

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Toimitusmaksu ilmoitetaan erikseen. Toimitusmaksu näytetään lisäksi Asiakkaalle tilauksen yhteydessä ennen kuin Asiakas vahvistaa tilauksen.

8. Tuotteiden saatavuus

Osa Verkkokaupan tuotteista on ns. sesonkituotteita tai muutoin sellaisia tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Tuotteet saattavat olla tilapäisesti loppu esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi.

9. Tilausvahvistus ja kuitti

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus/kuitti, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot. Asiakkaan  tulee tarkistaa, että tilausvahvistukseen/kuittiin merkityt tiedot tilauksen sisällöstä ovat oikeat.

10. Maksaminen

Tuotteet maksetaan noudon tai toimituksen yhteydessä käteiseillä.

Tuoteet voi maksaa myös tilisiirtona etukäteen.

Tallennathan tiliisiirto maksukuitin maksustasi!

Maksu onnistuu myös PayPalin kautta.

11. Tuotteiden tarkistaminen ja reklamaatio

Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitetut tuotteet ovat tilauksen mukaiset ja virheettömät. Puuttuvat tai vialliset tuotteet korvataan toimittamalla vastaava tuote tilalle. Mikäli Asiakas havaitsee virheen, Asiakkaan tulee viivytyksettä tilauksen vastaanottamishetken jälkeen ilmoittaa puutteesta tai virheestä asiakaspalveluun puh. 0440179283

tai myynti@sydanmaanluomutila.fi. Reklamaatioon tarvitaan ostoskuitti  tai lähetyksen vastaanottokuitti .

Verkkokaupasta myydyt tuotteet ovat tuoreita elintarvikkeita ja virheettömillä tuotteilla ei ole peruutus-, palautus- tai vaihto-oikeutta (ks. kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §).

12. Vastuunrajoitus

sydänmaan Luomutila ei vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat Asiakkaalle Verkkokaupan käytöstä tai siitä, että Verkkokauppa ei ole käytettävissä. 

Näillä sopimusehdoilla ei rajoiteta Sydänmaan Luomutilan kuluttajansuojalain mukaista vastuuta.

13. Ylivoimainen este

Sydänmaan Luomutila ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Sydänmaan Luomutilan tai sen alihankkijoiden tai toimittajien vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure).

14. Verkkopalvelun tai näiden ehtojen muuttaminen

Sydänmaan Luomutila voi muuttaa Verkkopalvelua ja näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset tehdessään uuden tilauksen. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Sydänmaanluomutilan kotisivuilla.

15. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näitä sopimusehtoja koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Sydänmaan Luomutilan ja Asiakkaan väliset riita-asiat ratkaistaan ensisijaisesti sopimusneuvotteluilla. Jos Sydänmaan Luomutilan ja kuluttaja-asiakkaan välinen erimielisyys ei ratkea neuvottelemalla, erimielisyys on mahdollista ratkaista myös kuluttajariitalautakunnassa (www.kuluttajariita.fi), jonne kuluttaja-asiakas voi viedä asian oltuaan ensin yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Erimielisyydet ratkaistaan lopullisesti suomalaisessa tuomioistuimessa .

16.  Asiakaspalvelu

ma – pe klo 10-13
puh 0440179283 (palvelumaksuton)
myynti@sydanmaanluomutila.fi

17. Ylläpitäjä

Petri Temonen
Y-tunnus: 1224700-0